Schatgraversdag
Sommige kinderen voelen alles net iets intenser. Ze denken diep na, merken veel op en hebben een groot hart voor anderen. Wanneer ze proberen om het goede te doen goed voor iedereen rondom hen, vergeten ze gaandeweg hoe ze ook goed voor zichzelf kunnen zorgen, soms verliezen ze zelfs de voeling met wie ze zijn.
Tijdens de Schatgraversdag krijgen zij de ruimte om te zijn wie ze zijn - zonder masker, zonder oordeel en los van verwachtingen.
Wat is er zo bijzonder aan dit dagkampje? De kinderen mogen het zelf vormgeven!
We gaan samen op zoek naar wat elk kind uniek maakt: hun talenten, dromen en kwaliteiten. Maar daarbinnen mogen de kinderen zelf de dag invullen. Vooraf mogen ze hun wensen doorgeven: rond welke thema's willen ze werken? Faalangst, zelfvertrouwen, jezelf kunnen zijn of wat hun hart die dag ook nodig heeft. Wat willen ze ontdekken of doen: rustmomenten, knutselen, samen koken, de natuur intrekken? Wat verbindt, kan!
Wij bouwen het programma mee op maat van hun nieuwsgierigheid. Op die manier willen we een brugje maken naar kinderen voor wie een individuele therapeutische begeleiding nog te akelig klinkt of voor wie gewoonweg een klein duwtje in de richting van zichzelf nodig heeft, zonder dat daarvoor een therapeutisch traject nodig is. Van groeien glunderen we allemaal. :-)
Heel welkom!
Nancy
--
Praktisch:
- maandag 27 oktober van 9u tot 15u: leerjaar 3 tem 6
- dinsdag 28 oktober van 9u tot 15u: leerjaar 1 en 2
- Deelname bedraagt 85 euro. Terugbetaling is mogelijk volgens de voorwaarden van jouw mutualiteit.
- We houden het graag kleinschalig en zacht, we werken daarom met een klein groepje. Volzet is daarom dit keer echt volzet.
- Kinderen die dit willen kunnen hierna instappen in het jaartraject Mindsetters op woensdagnamiddag.
Voor wie is deze reeks (niet):
Dit dagkampje is er voor meisjes die genieten van rust, creativiteit en samenwerking in kleine groep. We werken in een kalme sfeer waarin iedereen de ruimte krijgt om zichzelf te ontdekken. Voor kinderen die moeilijk hun aandacht naar binnen kunnen brengen, bekijken we graag samen of een andere aanpak beter aansluit.
Bron: UiTinVlaanderen.be