Expert projecten publieke ruimte en patrimonium

A1a-A3a – Contractueel – Voltijds

Functie

Als expert sta je, samen met het team van de dienst Patrimonium, in voor de coördinatie, voorbereiding, opvolging en uitvoering van opdrachten betreffende de aanleg, herstelling, reiniging en het onderhoud van het gemeentelijk openbaar domein en het gemeentelijk patrimonium. De expert staat in voor de dossiervoorbereiding, -verwerking en opvolging van projecten inzake wegenis en gebouwen, werken die voornamelijk uitbesteed worden en die uitgevoerd worden door externe partners en nutsbedrijven. Hij/zij is verantwoordelijk voor de ondersteuning en uitvoering van een aantal belangrijke aspecten van de gemeentediensten die nodig zijn om de dienstverlening te waarborgen en te verbeteren. De uitoefening van deze functie gebeurt op een efficiënte en doeltreffende, kwalitatieve en klantgerichte, situationele en pragmatische wijze waarbij de verschillende finaliteiten tegenover elkaar worden afgewogen. 

Profiel

  • Je beschikt over een masterdiploma
    of 
    je beschikt over minstens 4 jaar relevante beroepservaring in een leidinggevende functie in de bouwkunde (mits het slagen in een bijkomende capaciteitstest op niveau B).
  • Ervaring met bouw-, infrastructuur- of wegenisprojecten is een pluspunt.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het motiverend aansturen van een klein team.
  • Je kan zelfstandig werken en voorstellen formuleren.
  • Je hebt technisch inzicht en bent oplossingsgericht.
  • Je bent organisatorisch sterk en kan vlot schakelen tussen verschillende projecten en taken.
  • Beleidsvoorbereidend werk schrikt je niet af.
  • Je kan beleidsdoelstellingen vertalen naar concrete acties. 

Jobaanbieding

  • Voltijds contract (38 uur) van onbepaalde duur.
  • Loon volgens de geldende barema's.
  • Maaltijdcheques, ecocheques, fietsvergoeding, aansluiting bij GSD-v (waaronder het verkrijgen van een PlusPas-kaart voor bepaalde kortingen) en andere extralegale voordelen.

Jobmoment dinsdag 18 november

Op dinsdag 18 november organiseren we om 19 uur een digitaal jobmoment. Je komt er meer te weten over de jobinhoud, het verloop van de selectieprocedure, de verloning...  
Interesse? Laat het vooraf weten via dit formulier.

Meer informatie 

Meer informatie over deze job kan je vinden in deze informatiebrochure.
Je kan ook steeds contact opnemen met de personeelsdienst via mail aan personeel@maarkedal.be of telefonisch op 055 33 46 62.

Interesse?

Solliciteren kan via het online inschrijvingsformulier tot uiterlijk maandag 24 november 2025.
Bij de sollicitatie moeten volgende bijlagen toegevoegd worden:

  • Een gemotiveerde sollicitatiebrief
  • Een curriculum vitae
  • Een kopie van je identiteitskaart
  • Een kopie van je masterdiploma
    of
    4 jaar relevante beroepservaring in een leidinggevende functie in de bouwkunde bewijzen aan de hand van tewerkstellingsattest(en) en functiebeschrijving(en), of door het indienen van een verklaring op eer.
  • Een gunstig attest of getuigschrift van een capaciteitstest op niveau A1a-A3a bij een andere overheid van maximaal 5 jaar oud (indien geen masterdiploma, maar wel 4 jaar bewezen beroepservaring en vrijstelling gevraagd voor de capaciteitstest)
  • Eventueel een kopie van je rijbewijs

Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.

Procedure

De verschillende selectiegedeelten zullen plaatsvinden op volgende data:

  • Capaciteitstest (indien geen masterdiploma, maar wel 4 jaar bewezen beroepservaring): online, dit wordt je toegestuurd op donderdag 27 november 2025 en is in te dienen uiterlijk zondag 30 november 2025.
  • Schriftelijk gedeelte in de vorm van een thuisproef: deze wordt per mail toegestuurd op dinsdag 2 december 2025, de proef moet uiterlijk op zondag 7 december 2025 worden ingediend.
  • Assessment: maandag 15 december 2025 (op afspraak).
  • Mondeling gedeelte: maandag 22 december 2025 vanaf 9 uur (op afspraak).